سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ahle iran

استخدام آموزش و پرورش سال 93+استخدام : برگزاری آزمون استخدامی 5

    نظر

 

خبر 19 اسفند 93 استخدام:  برگزاری آزمون استخدامی 5 هزار نفر در سال 94

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، سیدمحمد بطحایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری که امروز در ساختمان مرکزی این وزارتخانه برگزار شد، در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر استخدام در این وزارتخانه اظهار داشت: درخواستی را از سازمان مدیریت داشتیم و مقدمات آن نیز آماده شده است تا سهمیه استخدام 5 هزار نفر را از سازمان مدیریت بگیریم.وی ادامه داد: بر این اساس، تا یک ماه دیگر اطلاعیه برگزاری این آزمون اعلام می‌شود و داوطلبان با اولویت مربیان پیش‌دبستانی و نیروهای شرکتی به استخدام آموزش و پرورش در خواهند آمد؛ دوره یکساله‌ای نیز در دانشگاه فرهنگیان برای پذیرفته‌شدگان برگزار خواهد شد.>
بطحایی با بیان اینکه آموزش و پرورش در روزهای پایانی سال 93 با 1800 میلیارد تومان کسری مواجه است، گفت: 1400 میلیارد تومان کسری مربوط به سال 92 و قبل از آن است.
معاون وزیر آموزش و پرورش از ارائه طرحی برای تحول در بیمه طلایی فرهنگیان خبر داد و بیان داشت: براساس این طرح، 4 بسته خدمات بیمه‌ای پیش‌بینی شده است و فرهنگیان متناسب با انتخاب، هزینه‌های آن را پرداخت می‌کنند.
بطحایی از اجرای طرح یکپارچه‌سازی حساب مالی مدارس خبر داد و گفت: براساس این طرح، تمام کمک های داوطلبانه مردمی به مدارس، یکپارچه‌سازی و کنترل می‌شود، اما به این معنی نیست که کمک یک خانواده به مدرسه دیگری داده شود، بلکه کمک‌های خانواده‌ها در مدارس فرزندان خود انجام خواهد شد.
وی از اجرای طرح بازنشستگی پیش از موعد در آموزش و پرورش خبر داد و بیان داشت: این طرح صرفاً برای آموزش و پرورش است و بدون پرداخت سنوات ارفاقی اجرا می‌شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه با اجرای طرح بسته حمایتی از مؤسسان مدارس غیردولتی به بحث اشتغال در کشور نیز کمک شده است، گفت: 7600 فرصت شغلی با اجرای این طرح ایجاد شد

خبر 3 اسفند 93 استخدام : استخدام 5000 نفر از فارغ‌التحصیلان سایر دانشگاه‌ها

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به احیای ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان خاطرنشان کرد: برگزاری دوره‌های 4 ساله از طریق جذب داوطلبان در کنکور سراسری تنها یکی از روش‌های آموزش و تأمین نیروی انسانی در آموزش و پرورش است و در اجرای ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان می‌توان از فارغ‌التحصیلان سایر دانشگاه‌ها که در آزمون ورودی به آموزش و پرورش قبول می‌شوند با برگزاری دوره‌های یکساله از آنها به کارگیری کرد.

فانی با اشاره به اینکه دستورالعمل این مهم هم‌اکنون آماده شده و در آینده‌ای نزدیک به ادارات کل آموزش و پرورش استانها و دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور ابلاغ می‌شود، افزود: درهمین ارتباط یک درخواست از سوی وزارتخانه به منظور صدور مجوز برای استخدام 5000 نفر از فارغ‌التحصیلان سایر دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش تنظیم و به دولت ارایه شده است که دکتر نوبخت معاونت نیروی انسانی ریاست جمهوری در این خصوص شفاها قول مساعد داده است.

وی تربیت معلم و بهسازی نیروی انسانی موجود در نظام تعلیم و تربیت در دانشگاه فرهنگیان را دو رسالت وزارتخانه تحت امر خود و زیرمجموعه‌های آن دانست و اظهار کرد: تربیت معلم جدید تنها یکی از رسالت‌های این دانشگاه است و دانشگاه فرهنگیان به دنبال بهسازی نیروی انسانی موجود در نظام تعلیم و تربیت کشور نیز است.

خبر 28 بهمن 93 استخدام : هنوز تکلیف استخدام مربیان پیش‌دبستانی مشخص نیست!!!

مدیرکل دفتر آموزش پیش‌دبستانی آموزش و پرورش با اشاره به تحصیل 667 هزار نوآموز در مدارس کشور، گفت: استخدام مربیان پیش‌‌دبستانی در حوزه کاری ما نیست.

رخساره فضلی مدیرکل دفتر آموزش پیش‌دبستانی آموزش و پرورش امروز در نشست خبری که به مناسبت سالگرد بازگشت دفتر پیش‌دبستانی به معاونت آموزش ابتدایی در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آخرین وضعیت استخدام مربیان پیش‌دبستانی چگونه است، اظهارداشت: معاونت‌های آموزشی فقط مجری هستند؛ استخدام مربیان پیش‌دبستانی در حوزه کاری ما نیست.

وی افزود: معاونت‌ها در حوزه برنامه آموزشی، سیاست‌گذار هستند و جذب نیرو، حوزه‌های خاص خودش را دارد؛ نیروهای رسمی، غیر رسمی، مدارس غیر دولتی، مدارس دولتی و مدارس پیش‌دبستانی ضمیمه دولتی در این حوزه برای ما دارای اهمیت است.

فضلی با بیان اینکه در نظر داریم تا این نیروها را تعیین سطح و بانک اطلاعاتی از آنها تهیه کنیم، خاطرنشان کرد: اکنون 35 هزار و 500 مربی در همین تعداد کلاس درس کشور مشغول تدریس پیش‌دبستانی هستند.

وی با بیان اینکه آموزش پیش‌دبستانی دارای اهمیت فوق‌العاده‌ای است، تصریح کرد: جایگاه کنونی پیش‌دبستانی در برنامه‌های ملی و بین‌المللی قابل اهمیت است که این موضوع حاصل یافته‌های علمی دنیا است.

مدیرکل دفتر آموزش پیش‌دبستانی آموزش و پرورش افزود: این یافته‌ها مورد حمایت فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی و همچنین یافته‌های علمی دنیا قرار دارد.

وی ادامه داد: دوره پیش‌دبستانی براساس اسناد بالادستی و بند دوم سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری دارای جایگاه با اهمیتی است که این نهاد را تولیدکننده سرمایه اجتماعی و به عنوان نهادی حاکمیتی می‌شناسد.

فضلی با بیان اینکه در تلاش هستیم سیاستهای مقام معظم رهبری را اجرایی کنیم، گفت: در سند تحول بنیادین، سن آموزش رسمی 5 سال است و در سند برنامه درسی ملی، دوره پیش‌دبستانی دو ساله و به صورت رسمی غیراجباری است.

وی با اشاره به اینکه دفتر آموزش پیش‌دبستانی بهمن‌ماه سال گذشته به معاونت آموزش ابتدایی بازگشت، اظهار کرد: در یکسال اخیر 3 محور برنامه را اجرایی می‌کنیم که نخست مدیریت یکپارچه آموزش پیش‌دبستانی در کشور، دومین مورد توسعه کمی دوره پیش‌دبستانی با تاکید بر نقاط محروم و لازم‌التوجه است و سومین موضوع توسعه کیفی دوره پیش‌دبستانی است.

وی افزود: یافته‌های علمی نشان می‌دهد دوره پیش‌دبستانی سرمایه‌گذاری پربازده و کم ریسکی است که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

مدیرکل دفتر آموزش پیش‌دبستانی آموزش و پرورش با بیان اینکه در دوره پیش‌دبستانی از چالش‌ها عبور و گلوگاه را احصاء کردیم، عنوان کرد: در دنیا گلوگاه‌ها بسیار مهم هستند و نظام برنامه‌ریزی اهمیت دارد و در نهایت با انجام این فعالیت‌ها برنامه راهبردی پیش‌دبستانی طراحی و نقشه مفهومی استقرار دوره پیش‌دبستانی ترسیم شد.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری 53 دهستان کشور اولویت نخست پیش‌دبستانی بودند، گفت: لازم بود دولت در این مکان‌ها حمایتی داشته باشد و با توجه به اهمیت اهمیت عدالت محوری توجه به این دهستان‌ها انجام شد زیرا معتقد هستیم می‌توانیم آسیب‌های آینده را مدیریت کنیم.

وی افزود: 32 تفاهم‌نامه نیز در حوزه پیش‌دبستانی و در سراسر کشور با تمام استان‌ها منعقد شد که 12 مؤلفه شاخص در این‌خصوص وجود داشت تا مدیریت فعالیت‌های پیش‌دبستانی را اجرایی کنیم.

فضلی با توجه به گذشت 5 ماه از سال تحصیلی به یافته‌های هم‌اندیشی‌های مختلف در این خصوص اشاره و گفت: اکنون 667 هزار نوآموز پیش‌دبستان در کلاس‌های درس کشور جذب شده‌اند.

وی اضافه کرد: از این تعداد 146 هزار نفر در مناطق روستایی و 35 هزار و 500 نفر در مناطق محروم جذب شده‌اند که در نهایت 4 برابر پیش‌بینی جذب رخ داد.

وی ادامه داد: تقریباً 51.9 درصد نرخ پوشش دوره پیش‌دبستانی است که در سال گذشته این عدد 38.2 درصد بود که 13.7 درصد نرخ پوشش پیش‌دبستان در یک سال افزایش داشته است که این عدد در مناطق روستایی 22 درصد بوده است.

مدیرکل دفتر آموزش پیش‌دبستانی آموزش و پرورش در خصوص تشکیل دوره پیش‌دبستانی در کلاس‌های درس چند پایه خاطرنشان کرد: کلاس‌های چند پایه در روستاهایی که جمعیت دانش‌آموزی پایین دارد تشکیل می‌شود و براساس ابلاغ دستورالعمل سال گذشته با 3 شرط کلاس با جمعیت کم، کلاس با حداکثر 3 پایه و ترجیحاً در دوره اول تا سوم دبستان نوآموزان می‌توانند در این کلاس‌ها حضور داشته باشند.

وی تصریح کرد: اکنون 5 هزار و 400 کلاس چند پایه پذیرای بیش از 20 هزار نوآموز در کشور هستند.

وی با بیان اینکه 163 نشست تخصصی پیش‌دبستانی در مراکز استان‌ها برگزار شده است، اظهارداشت: تاکنون 102 تفاهم‌نامه با 24 نهاد، مرکز و موسسه منعقد شده است تا مدیریت یکپارچه برای کودکان انجام شود.

فضلی با اشاره به رأی اخیر معاونت حقوقی ریاست جمهوری درخصوص دوره پیش‌دبستانی گفت: پاسخ معاونت حقوقی ریاست جمهوری این است که آموزش و پرورش در قبال دوره پیش دبستانی وظیفه حاکمیتی دارد.

وی به ضرورت حضور بچه‌ها در دوره پیش‌دبستانی اشاره و تصریح کرد: یافته‌های علمی مبین این موضوع است که گذراندن این دوره به عنوان یک دوره حساس و مهم که شاکله شخصیت آنها را تشکیل می‌دهد ضرورت غیر قابل اجتنابی دارد.

وی افزود: این دوره تخصصی است و باید اجازه ندهیم هرکسی در کلاس پیش‌دبستان حضور پیدا کند؛ نخستی کار طرح سنجش بدو ورود به دبستان بود که یک‌سال به عقب بازگشت و برای گروه سنی 5 سال تمام که ثبت‌نام شده‌اند به طور آزمایشی در حال اجرا است که در این مرحله 90 هزار نوآموز تحت انجام غربالگری قرار گرفتند.

مدیرکل دفتر آموزش پیش‌دبستانی آموزش و پرورش در پایان گفت: در یک‌سال گذشته 5 استان خراسان شمالی، ایلام، سیستان و بلوچستان، کرمان و خراسان جنوبی افزایش نرخ پوشش دوره پیش‌دبستان را داشته‌اند.

علی‌اصغر فانی، در پاسخ به این پرسش که «با‌توجه به اعلام مرتفع شدن استخدام مربیان پیش‌دبستانی در صحن مجلس شورای اسلامی، آیا این موضوع محقق خواهد شد؟»، اظهار داشت: این کار در حال انجام است و به یک جاهایی می‌رسد. فانی تصریح کرد: نامه مربوط به مربیان پیش‌دبستانی را نوشته‌ایم و قول این موضوع را گرفته‌ایم.

همزمان مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش نیز با اشاره به رایزنی با معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری برای استخدام مربیان پیش‌دبستانی گفت: منتظر توافق معاونت برنامه‌ریزی ریاست‌جمهوری هستیم. محمد فاضل درباره استخدام 10‌هزار مربی پیش‌دبستانی گفت: در این خصوص مکاتباتی با معاونت برنامه‌ریزی و و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری داشته‌ایم. وی افزود: برای استخدام مربیان پیش‌دبستانی منتظر توافق معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری هستیم اگر مجوزی دریافت شود اعلام می‌کنیم.

این وعده‌ها برای استخدام مربیان پیش‌دبستانی در حالی است که این موضوع محل اختلاف نظر آموزش و پرورش و منتقدان آن در چند‌ماه گذشته بود به‌طوری که تعدادی از نمایندگان مجلس با دعوت فانی به مجلس و طرح سؤالاتی، سرانجام به او کارت زرد دادند.

پیش از این در خردادماه امسال علی‌اصغر فانی در کسوت وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که آزمون اولویت استخدام مربیان پیش‌دبستانی در حال نهایی شدن است حتی زمان برگزاری آزمون نیز 17 مرداد‌ماه اعلام شد. اما وزارت آموزش و پرورش بعد از تعیین این تاریخ یکباره از این کار امتناع کرد و نه‌تنها به قانون مصوب مهرماه‌91شکل اجرایی نبخشید بلکه در مقابل همه اعتراض‌هایی که از سوی این قشر عنوان شد تنها توپ را به زمین معاونت نظارت راهبردی انداخت، تا آنجا که در اوایل شهریورماه فانی به بیان یک جمله کوتاه در این‌باره اکتفا کرد با این مضمون که مجوز استخدام مربیان پیش‌دبستانی را نداریم و هر‌وزارتخانه و دستگاه دولتی اگر بخواهد آزمون برگزار کند باید ردیف استخدامی داشته باشد و معاونت نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری ردیف استخدام می‌دهد که تاکنون نتوانسته‌ایم، ردیفی بگیریم. بنابراین نمی‌توانیم کاری انجام بدهیم.

اما بعد از طرح سؤال نمایندگان از وزیر آموزش و پرورش، علی‌اصغر فانی با حضور در مجلس گفت: «آموزش و پرورش اولویت استخدامی مربیان پیش‌دبستانی را همچنان در دستور کار دارد و در جست‌وجوی راهی برای حل این مشکل است و در آخرین اقدام و در مکاتبه با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، برای اجرای ماده‌28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان جهت جذب نیروهای مورد نیاز با اولویت مربیان پیش‌دبستانی و با گذراندن دوره یکساله مهارتی، از سازمان مدیریت درخواست مجوز کرده‌ایم که این سازمان نیز موافقت کرده و به‌زودی به ما ابلاغ می‌کند».

وی خاطرنشان کرد: «مجلس مقرر کرده است که استخدام منوط به اخذ مجوز از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با درنظر گرفتن سنوات استخدامی باشد و بر این اساس آخرین موافقت سازمان مدیریت را دریافت کرده‌ایم و آزمون را به‌زودی برگزار می‌کنیم».حالا شاید با وعده جدید وزیر آموزش و پرورش این پرونده بسته شود.

وزیر آموزش وپرورش با بیان این که برنامه تعالی مدیریت مدرسه یکی از حلقه های ارتقای کیفیت مدیریت آموزشگاهی گفت: ارزیابی عملکرد پاشنه آشیل برنامه «تعالی مدیریت مدرسه» است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش؛ علی اصغر فانی در نشست علمی – تخصصی برنامه تعالی مدیریت مدرسه با عنوان «چیستی، چرایی و چگونگی» که در ساختمان شهید رجایی وزارت آموزش وپرورش برگزار شد ، با اشاره به سیاست های پنجگانه آموزش وپرورش اظهار کرد: در 12 سال گذشته آموزش وپرورش با یک ونیم برابرشدن امکانات و کاهش یک سومی دانش آموزان راهبرد اصلی کیفیت بخشی را انتخاب کرده است.

وی گفت: هشت ماه از اجرای سیاست سامان دهی نیروی انسانی در آموزش وپرورش گذشته است. با وجود آن که آموزش وپرورش حتی یک نیروی جدید استخدام نکرده است ، ولی توانسته است با بازنشستگی 25 هزار نیروی شاغل و افزایش 200 هزار نفری دانش آموزان در سال 93 صرفه جویی 40 هزار نیرو را داشته باشد که این نشان از موفقیت این سیاست است .

فانی توسعه مشارکت ها را یکی دیگر از سیاست ها ی آموزش وپرورش در دولت یازدهم معرفی کرد و گفت: تاکنون قریب به 20 تفاهم نامه با وزارت خانه ها و نهادهای دولتی و غیردولتی به امضاء رسانده ایم و توانسته ایم امکانات خوبی را برای آموزش وپرورش جذب کنیم.

عضو کابینه تدبیر و امید ادامه داد: بسته حمایتی از مدارس غیردولتی و مشارکت مردم در اداره و سرمایه گذاری در مدارس ، نقطه شروع این طرح است که می تواند منشأ خدمات مفیدی برای آموزش وپرورش باشد.

وی گفت: گام اول بودجه ریزی عملیاتی را در سرانه ای کردن 600 مدرسه در سال جار ی برداشته ایم. باید با انجام پژوهش های تحقیقی نتیجه این طرح را ارزیابی کنیم تا بتوانیم آن را با قوت بیشتری و در جهت کاهش تمرکززدایی ادامه دهیم.

فانی، آموزش وپرورش را یک دستگاه دولتی با تمرکز بالا خواند و گفت: رسمیت یعنی صدور بخشنامه و دستورالعمل زیاد در یک دستگاه که سبب کاهش خلاقیت می شود و آموزش وپرورش باید با کاهش بخشنامه و دستورالعمل و افزایش تفویض اختیار به ادارات و مدارس ، قدم مؤثری را در جهت تمرکززدایی برداریم.

وزیر آموزش وپرورش با اشاره به سیاست ارتقای مدیریت آموزشگاهی را سیاست گفت: کلید اصلی تعلیم وتربیت دانش آموزان در مدارس شکل می گیرد و باید شرایطی را فراهم کنیم تا ادارات پشتیبان و حامی مدارس باشند .

وی ادامه داد: اجرای برنامه تعالی مدیریت مدرسه در راستای تحقق مدرسه محوری است و هرچقدر مدارس به عنوان یک نهاد سیستمی و نظام مند تقویت شود به این مهم نزدیک تر شده ایم و لازمه این کار ارتقای استانداردها، تعریف شاخص ها و اندازه گیری آن هاست.

عضو کابینه تدبیر و امید، «تغییر و مقاومت در برابر تغییر» را از موانع اصلی هر تحول سازمانی معرفی کرد و گفت: اگر مدیر یک سازمان سیاست های قبلی را بدون هیچ تغییری ادامه دهد، علاوه بر این که مخالفتی با آن ایجاد نمی شود بلکه هیچ کاری هم صورت نخواهد گرفت و این مناسبت و زیبنده آموزش وپرورش نوین نیست .

فانی «عدم اگاهی»، «عادت مدیران»، «تهدید منافع» و «تجربیات ناصواب مدیران قبلی » را از دلایل مقاومت در برابر تغییر برخی مدیران برشمرد و افزود: اگر بخواهیم در اجرای یک برنامه مهم مقاومت برخی مدیران کاهش پیدا کند باید آن ها را در برنامه ریزی ها دخالت دهیم.

وی ادامه داد: با اجرای برنامه تعالی مدیریت مدرسه آموزش وپرورش به یک سازمان یادگیرنده تبدیل می شود که هرگونه تحولات در این سازمان باعث ایجاد یک نگرش جمعی می شود و افراد علاوه بر یادگیری از هم می توانند به ارتقای کیفیت در آموزش وپرورش کمک کند.

وزیر آموزش وپرورش «تفویض اختیار» و «آموزش» را لازمه توانمندسازی مدیران سازمانی عنوان کرد و گفت: باید در تمام رده های یک سازمان ، تفویض اختیار همراه با آموزش کارکنان صورت بگیرد تا تمرکززدایی در سیستم به ارتقای بهره وری بیانجامد.

فانی با بیان این که برنامه تعالی مدیریت مدرسه یک حرکت دائمی است تأکید کرد: اجرای این برنامه هیچ نقطه پایانی ندارد و همواره یک حرکت رو به جلو و تعالی بخش است که در آن باید «اداره مدرسه» به «رهبری مدرسه» و «مدیریت آموزشگاهی» به «رهبری آموزشی» تبدیل شود تا کارکنان با عشق و اعتقاد به پیشرفت امور مدرسه اهتمام ورزند.

عضو کابینه تدبیر و امید گفت: ارزیابی از برنامه تعالی مدیریت مدرسه نقطه آسیب پذیر آن است که باید فرایندی را تعریف کنیم که مدیران به جای محتواسازی به ظاهرسازی برنامه ها نپردازند. که این موضوع می تواند ضربه اساسی به اصل این برنامه بزند. اگر ارزیابان خارج از ساختار رسمی آموزش وپرورش باشند نتیجه و امکان موفقیت این برنامه بیشتر خواهد شد.

خبر 11 بهمن 93 استخدام :وزیر آموزش وپرورش با بیان این که برنامه تعالی مدیریت مدرسه یکی از حلقه های ارتقای کیفیت مدیریت آموزشگاهی گفت: ارزیابی عملکرد پاشنه آشیل برنامه «تعالی مدیریت مدرسه» است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش؛ علی اصغر فانی در نشست علمی – تخصصی برنامه تعالی مدیریت مدرسه با عنوان «چیستی، چرایی و چگونگی» که در ساختمان شهید رجایی وزارت آموزش وپرورش برگزار شد ، با اشاره به سیاست های پنجگانه آموزش وپرورش اظهار کرد: در 12 سال گذشته آموزش وپرورش با یک ونیم برابرشدن امکانات و کاهش یک سومی دانش آموزان راهبرد اصلی کیفیت بخشی را انتخاب کرده است.

وی گفت: هشت ماه از اجرای سیاست سامان دهی نیروی انسانی در آموزش وپرورش گذشته است. با وجود آن که آموزش وپرورش حتی یک نیروی جدید استخدام نکرده است ، ولی توانسته است با بازنشستگی 25 هزار نیروی شاغل و افزایش 200 هزار نفری دانش آموزان در سال 93 صرفه جویی 40 هزار نیرو را داشته باشد که این نشان از موفقیت این سیاست است .

فانی توسعه مشارکت ها را یکی دیگر از سیاست ها ی آموزش وپرورش در دولت یازدهم معرفی کرد و گفت: تاکنون قریب به 20 تفاهم نامه با وزارت خانه ها و نهادهای دولتی و غیردولتی به امضاء رسانده ایم و توانسته ایم امکانات خوبی را برای آموزش وپرورش جذب کنیم.

عضو کابینه تدبیر و امید ادامه داد: بسته حمایتی از مدارس غیردولتی و مشارکت مردم در اداره و سرمایه گذاری در مدارس ، نقطه شروع این طرح است که می تواند منشأ خدمات مفیدی برای آموزش وپرورش باشد.

وی گفت: گام اول بودجه ریزی عملیاتی را در سرانه ای کردن 600 مدرسه در سال جار ی برداشته ایم. باید با انجام پژوهش های تحقیقی نتیجه این طرح را ارزیابی کنیم تا بتوانیم آن را با قوت بیشتری و در جهت کاهش تمرکززدایی ادامه دهیم.

فانی، آموزش وپرورش را یک دستگاه دولتی با تمرکز بالا خواند و گفت: رسمیت یعنی صدور بخشنامه و دستورالعمل زیاد در یک دستگاه که سبب کاهش خلاقیت می شود و آموزش وپرورش باید با کاهش بخشنامه و دستورالعمل و افزایش تفویض اختیار به ادارات و مدارس ، قدم مؤثری را در جهت تمرکززدایی برداریم.

وزیر آموزش وپرورش با اشاره به سیاست ارتقای مدیریت آموزشگاهی را سیاست گفت: کلید اصلی تعلیم وتربیت دانش آموزان در مدارس شکل می گیرد و باید شرایطی را فراهم کنیم تا ادارات پشتیبان و حامی مدارس باشند .

وی ادامه داد: اجرای برنامه تعالی مدیریت مدرسه در راستای تحقق مدرسه محوری است و هرچقدر مدارس به عنوان یک نهاد سیستمی و نظام مند تقویت شود به این مهم نزدیک تر شده ایم و لازمه این کار ارتقای استانداردها، تعریف شاخص ها و اندازه گیری آن هاست.

عضو کابینه تدبیر و امید، «تغییر و مقاومت در برابر تغییر» را از موانع اصلی هر تحول سازمانی معرفی کرد و گفت: اگر مدیر یک سازمان سیاست های قبلی را بدون هیچ تغییری ادامه دهد، علاوه بر این که مخالفتی با آن ایجاد نمی شود بلکه هیچ کاری هم صورت نخواهد گرفت و این مناسبت و زیبنده آموزش وپرورش نوین نیست .

فانی «عدم اگاهی»، «عادت مدیران»، «تهدید منافع» و «تجربیات ناصواب مدیران قبلی » را از دلایل مقاومت در برابر تغییر برخی مدیران برشمرد و افزود: اگر بخواهیم در اجرای یک برنامه مهم مقاومت برخی مدیران کاهش پیدا کند باید آن ها را در برنامه ریزی ها دخالت دهیم.

وی ادامه داد: با اجرای برنامه تعالی مدیریت مدرسه آموزش وپرورش به یک سازمان یادگیرنده تبدیل می شود که هرگونه تحولات در این سازمان باعث ایجاد یک نگرش جمعی می شود و افراد علاوه بر یادگیری از هم می توانند به ارتقای کیفیت در آموزش وپرورش کمک کند.

وزیر آموزش وپرورش «تفویض اختیار» و «آموزش» را لازمه توانمندسازی مدیران سازمانی عنوان کرد و گفت: باید در تمام رده های یک سازمان ، تفویض اختیار همراه با آموزش کارکنان صورت بگیرد تا تمرکززدایی در سیستم به ارتقای بهره وری بیانجامد.

فانی با بیان این که برنامه تعالی مدیریت مدرسه یک حرکت دائمی است تأکید کرد: اجرای این برنامه هیچ نقطه پایانی ندارد و همواره یک حرکت رو به جلو و تعالی بخش است که در آن باید «اداره مدرسه» به «رهبری مدرسه» و «مدیریت آموزشگاهی» به «رهبری آموزشی» تبدیل شود تا کارکنان با عشق و اعتقاد به پیشرفت امور مدرسه اهتمام ورزند.

عضو کابینه تدبیر و امید گفت: ارزیابی از برنامه تعالی مدیریت مدرسه نقطه آسیب پذیر آن است که باید فرایندی را تعریف کنیم که مدیران به جای محتواسازی به ظاهرسازی برنامه ها نپردازند. که این موضوع می تواند ضربه اساسی به اصل این برنامه بزند. اگر ارزیابان خارج از ساختار رسمی آموزش وپرورش باشند نتیجه و امکان موفقیت این برنامه بیشتر خواهد شد.

خبر  30 بهمن ماه 93 استخدام : با توجه به نیازها و منابع مالی که دارد هر زمان اراده کرد نسبت به استخدام و جذب نیرو اقدام کند

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور ضمن تاکید بر اینکه منع قانونی در هیچ دستگاهی برای جذب نیرو نداریم، گفت: آموزش و پرورش می‌تواند با توجه به نیازها و منابع مالی که دارد هر زمان اراده کرد نسبت به استخدام و جذب نیرو اقدام کند

به گزارش خبرنگار ایسنا، محمدباقر نوبخت در حاشیه گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره کمبود نیرو در آموزش و پرورش گفت: گزارشات شما را مسوولان آموزش و پرورش تایید نمی‌کنند. در حال حاضر آموزش و پرورش با 50 هزار نیروی مازاد روبه‌روست.

وی افزود: اما پراکندگی و توزیع فرهنگیان در آموزش و پرورش به گونه‌ای است که در برخی مناطق با کمبود و در برخی دیگر با مازاد نیرو روبه‌رو باشیم. امیدواریم بند ج ماده 24 قانون مدیریت خدمات کشوری در آموزش و پرورش اجرا شود تا براساس آن به ازای هر سه نفر که بازنشسته می‌شوند حداقل یک نفر وارد آموزش و پرورش شوند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با بیان اینکه اکنون در آموزش و پرورش برای نیروهایی که قرار است وارد این تشکیلات شوند چه آنها که تحصیلات دانشگاهی دارند و یا می‌خواهند وارد موسسات آموزش عالی شوند به تناسب در دانشگاه فرهنگیان دوره‌های بلندمدت و کوتاه مدت دیده شده است، گفت: اما برای پذیرفته شدگان دانشگاه فرهنگیان با وزیر آموزش و پرورش هماهنگ کردیم تا همچنان تعهد خدمت داشته باشند و بعد از فارغ‌التحصیلی‌شان نسبت به جذب و اشتغال در آموزش و پرورش اقدام کنیم.

نوبخت در پاسخ به پرسش دیگری درباره استخدام مربیان پیش دبستانی و چرایی عدم صدور مجوز برگزاری آزمون برای جذب این مربیان عنوان کرد: قانونی در این رابطه نیست که باید این کار صورت می‌گرفت که میزان نیاز آموزش و پرورش به نیروی انسانی برای این ماموریت مهمی که دارد، محدود است.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور به رشد اعتبارات آموزش و پرورش در سال آینده اشاره و عنوان کرد: در حالی که رشد اعتبارات جاری کل 11 درصد است، اما اعتبارات جاری آموزش و پرورش 23 درصد رشد یافته و در شرایطی که رشد اعتبارات عمرانی کشور 16 درصد است، این میزان برای آموزش و پرورش رشد 38 درصدی داشته است. با توجه به محدودیت منابع دولت تلاش می‌کنیم نیازهای فرهنگیان را واقع‌بینانه ببینیم و تا جایی که می‌شود منابع را به گونه‌ای توزیع کنیم تا آنها هم رضایت شغلی و کاری داشته باشند.

وی افزود: اما اگر آموزش و پرورش ناچار شود بیش از نیازش نیرو به کار بگیرد، برای جبران منابع، از میزان رفاه کسانی که اکنون در این تشکیلات مشغول به کارند، کاسته می‌شود. بنابراین آموزش و پرورش هرچه نیاز داشته باشد، خودش درخواست می‌کند و استخدام را در دستور کارش قرار می‌دهد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ضمن تاکید بر اینکه منع قانونی در هیچ دستگاهی برای جذب نیرو نداریم، گفت: بند ج ماده 24 قانون مدیریت خدمات کشوری اجازه استخدام را داده است ولی این استخدام مراحلی دارد. وزیر آموزش و پرورش نیز این موضوع را مطرح کرده بود که در شرایط برابر برای جذب نیرو، اولویت با فرزندان فرهنگیان باشد که در دولت هم پذیرفته شد. بنابراین در آینده هر استخدامی داشته باشیم، اولویت در شرایط برابر با فرزندان فرهنگیان است.

نوبخت ادامه داد: آموزش و پرورش برای جذب نیروهایی که لازم دارد هیچ محدودیت قانونی ندارد ولی نیازمند تامین منابع است. آموزش و پرورش با توجه به نیاز و منابع مالی که دارد، هر زمان اراده کند می‌تواند نسبت به استخدام و جذب نیرو چه به صورت دائم و چه حق‌التدریس و چه غیره اقدام کند اما باید در نظر داشت که بیش از 50 هزار نیروی مازاد در آموزش و پرورش وجود دارد. وزیر آموزش و پرورش نیز هرچه کاستی در این وزارتخانه ببیند، نسبت به رفع آن نیازها اقدام خواهیم کرد.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور بار دیگر در پاسخ به اینکه آیا اجازه آزمون استخدامی برای مربیان پیش دبستانی داده می‌شود، گفت: اصرار به القای مطلبی نکنید. هر مقداری که آموزش و پرورش نیاز داشته باشد این امکان قانونی برایش وجود دارد، اما باید در نظر داشت که تعداد دانش‌آموزان کشور از 19 میلیون به 13 میلیون کاهش یافته و اعتبارات آموزش و پرورش رشد پیدا کرده است و آموزش و پرورش باید به تعدادی که نیرو نیاز دارد جذب کند. در لایحه بودجه سال 1394 نیز بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار خاص برای اشتغال جوانان و فارغ‌التحصیلان دیده شده، اجازه بدهید بدنه بزرگ اداری که اکنون بخش قابل توجهی از بودجه‌ها صرف پرداخت حقوق دستمزدش می‌شود، چابک‌تر شود.

نوبخت درباره بحران فضای آموزشی در شهرک‌های جدیدالتاسیس نیز گفت: این موضوع در کمیسیون تلفیق بودجه مجلس به بحث گذاشته شد اما نمی‌توانیم بار سنگینی به انبوه‌سازان وارد کنیم. مگر آنکه خودمان آن را در لایحه بودجه ببینیم. باید همه تاسیسات و تجهیزات زیربنایی و روبنایی که یک شهرک مسکونی نیاز دارد، در نقشه‌هایش به طور کامل دیده شود و مورد توجه باشد.

خبر 16 دی 93 استخدام :تعهد استخدام فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان لغو می‌شود

خبر 14 دی 93 استخدام : استخدام‌ 4 هزارنفر قطعی شد

وزیر کار از تعین تکلیف بیش از 4 هزار مربی حق التدریسی فنی و حرفه ای خبر داد و گفت: آئین نامه اجرایی تبدیل وضعیت مربیان، تصویب شد.به گزارش خبرگزاری مهر، علی ربیعی با اعلام اینکه آئین‌ نامه اجرایی قانون تعیین تکلیف استخدامی مربیان حق التدریس فنی و حرفه‌ای تصویب شد گفت: بیش از 4 هزار مربی حق التدریس فنی و حرفه ای تبدیل وضعیت می شوند.وزیر کار بیان داشت: هیأت وزیران در جلسه چهارشنبه مورخ 93?10?10 که به ریاست معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد، آئین‌ نامه اجرایی قانون تعیین تکلیف استخدامی مربیان حق التدریس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به رسمی و پیمانی را به تصویب رساند.وی بیان داشت: در این تصویب‌نامه چگونگی تغییر وضعیت استخدامی به رسمی و پیمانی تعداد 4 هزار 876 نفر از مربیان حق التدریس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تعیین شده است.ربیعی افزود: قانون تعیین تکلیف استخدامی مربیان حق التدریس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در جلسه علنی مورخ 91?05?08 مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده بود که در دولت یازدهم با جدیت پیگیری شد و پس از تهیه پیش نویس آئین نامه اجرای این قانون توسط کمیته های کارشناسی وزارتخانه برای تصویب هیأت دولت ارسال شد.وزیر کار بیان داشت: آئین نامه قانون تعیین تکلیف استخدامی مربیان حق التدریس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور پس از بررسی و تصویب در جلسات کمیته تخصصی کمیسیون اجتماعی و دولت الکترونیک دولت به هیأت دولت ارسال شد که امروز شاهد تصویب آن بودیم.وی افزود: روند اجرای تبدیل وضعیت مربیان حق التدریس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور توسط این سازمان تدارک دیده می‌شود و به صورت مرحله به مرحله صورت می‌گیرد.

خبر 11 آذر  93 استختام:زمان اعلام نتایج آزمون استخدامی دانشگاه فرهنگیان مشخص شد

خبر 17 آبان  93 استختام: استخدام‌های گذشته تبدیل وضعیت بود/ اگر تراز جمع‌بندی نیروها منفی نبود به عسگری‌آزاد جایزه می‌دهم

ابراهیم سحرخیز، مشاور کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش  و در پاسخ به این پرسش که «آیا استخدام‌های گذشته باعث عدم جذب نیروهای جدید شده است؟»، اظهار داشت: قطعاً چنین چیزی نیست.

وی افزود: در زمان وزارت علی احمدی 70 هزار نفر بازنشسته پیش از موعد با سنوات ارفاقی شدند که در زمان خودش بی سابقه بود؛ در سالهای گذشته خیلی از استخدام‌ها تبدیل وضعیت بود و قرارداد کار معین و نهضتی‌ها به پیمانی تبدیل شدند.

سحرخیز ادامه داد: عسگری‌آزاد این سالها را که افرادی بازنشسته شدند و جذب شدند را جمع‌بندی کند و اگر تراز منفی نبود به او جایزه می‌دهم.

*در گذشته تراکم دانش‌آموزی 50 نفر بود و امروز 20 نفر است

مشاور کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه گفته می‌شود در گذشته تعداد دانش‌آموزان 18 میلیون نفر بود اکنون 12 میلیون شده است، گفت: آن زمان تراکم کلاس‌های درس 45 تا 50 نفر بود و تهران مدارس سه شیفته داشت اما الان فقط 10 درصد مدارس دو شیفت است و تراکم دانش‌آموزان در کلاس به مرز 20 نفر رسیده است که کیفیت بخشی اینطور است؛ در کلاس‌های با تراکم بالا نمی‌توانیم کیفیت داشته باشیم.

معاون اسبق وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اکنون 530 هزار کلاس درس با تراکم دانش‌آموزی پایین داریم، گفت: در گذشته بسیاری از روستاها مدرسه راهنمایی نداشت اما الان تمام روستاها مدرسه راهنمایی دارند.

خبر 30 مهر 93 استختام: نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی‌  در مورد قانون اقدام مربیان پیش دبستانی

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نمایندگان با ارسال نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی‌خواستار پاسخگویی وزیر آموزش و پرورش در مورد قانون اقدام مربیان پیش دبستانی شدند.

در متن این نامه آمده است مطابق ماده 236 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی‌به دلیل استنکاف از اجرای قانون استخدام از مربیان پیش دبستانی و … توسط وزیر محترم آموزش و پرورش خواستار رسیدگی از طریق کمیسیون ذیربط و در صورت استمرار انجام سایر مراتب مندرج در آیین نامه داخلی هستیم.

در آیین این نامه نیز محمدرضا با هنر خطاب به محمدمهدی زارعی رئیس کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری مجلس نوشتند طبق آیین نامه اقدام شود.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: بحث استخدام مربیان پیش‌دبستانی فعلاً منتفی است.

خبرگزاری فارس: بحث استخدام مربیان پیش‌دبستانی فعلاً منتفی است

محمد دیمه‌ور، معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، در پاسخ به این پرسش که «موضوع استخدام مربیان پیش دبستانی در چه مرحله‌ای قرار دارد؟»، اظهار داشت: بحث استخدام مربیان پیش‌دبستانی فعلاً منتفی است و مسئله‌ای که باقی می‌ماند، پیشنهاداتی است که وزارت آموزش و پرورش برای ادامه فعالیت این افراد دارد.

وی ادامه داد: بخشی از مربیان پیش‌دبستانی به عنوان مؤسس مجوز دارند و می‌توانند در مدارس دولتی از فضایی که در اختیارشان قرار می‌گیرد، استفاده کنند و برای کسانی که مجوز ندارند یا مؤسسانی که می‌خواهند سامان یافته‌تر کار کنند، پیشنهاد داده‌ایم‌ تا در قالب تعاونی‌هایی در استان‌های مختلف کشور فعالیت کنند.

وی افزود: آموزش و پرورش هم مجوزی خواهد داد تا مراکز پیش‌دبستانی از نظر مالی و فضاهای آموزشی با حداقل قیمت تشکیل شوند و برای تعامل با مؤسسات بیمه‌ای در این خصوص نیز تسهیل‌گری صورت می‌گیرد تا شرایط آنها بهتر شود.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش پرورش تصریح کرد: بهترین کاری که وزارت آموزش و پرورش می‌تواند در خصوص مربیان پیش‌دبستانی انجام دهد، این است که اگر اینها تعاونی تشکیل دهند، وزارت آموزش و پرورش از آنها حمایت همه‌جانبه کند.

خبر 7 مهر 93 استختام: جزییات استخدام افراد بیسواد در آموزش و پرورش دولت دهم/حق اخراج نداریم 


منبع : ahleiran.ir